Ders Planı / TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tüketici davranışları konusunda araştırma yapabilen ve bu konudaki gelişmeleri takip edebilen, bu bilgileri kullanabilecek bilgi birikiminine sahip deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Motivasyon, güdüleme, algı ve tutumun tüketici davranışları üzerindeki etkilerini, aile, sınıf, grup ve düşünce liderliği,teknolojinin kullanılması ile kültürün tüketici davranışları konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Tüketici davranışlarının tanımı ile diğer disiplinlerle olan İlişkisi.
2Tüketicilerin Motivasyon unsurları
3Tüketicileri anlamanın pazarlama açısından önemi.
4Tatmin kavramı ve pazarlama süreçlerindeki konumu
5Tüketici tutumları ve davranış üzerine etkisi
6Tüketici Davranışları ve Tutum Değişiklikleri.
7Aile, Çevre, Sınıf ve Kültür kavramları.
8Ara sınav-İhtiyaç, istek ve talep kavramlarının tüketici davranışlarındaki rolü.
9Bireysel karar verme örneği
10organizasyonel satın alma davranışı
11Tüketim ve satın alma arasındaki ilişki
12Tüketici davranışı ve pazarlama arasındaki bağlantı
13Tüketici davranışı üzerinde teknolojinin önemi
14Tüketici davranışı üzerinde reklamın rolü

Kaynaklar

Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, "Pazarlama iletişimi yönetimi",İstanbul, 2010

İzzet Bozkurt, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Mediacat, İstasnbul, 2005