Ders Planı / REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bütünleşik pazarlama iletişiminde tutundurma öğeleri olan halkla ilişkiler ve reklam disiplinlerini kavramak ve entegre biçimde kullanmayı öğrenmek. Halkla ilişkilerin uygulama alanları doğrultusunda stratejik etkinlik planı, medya planı, akış planı, bütçe planı hazırlamayı öğrenmek.
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler ve reklam uygulama alanları karşılaştırılarak bilimsel farkların incelenmesi, stratejik iletişim planı ve halkla ilişkiler etkinlik planı kapsamında gerekli analiz ve planların hazırlanması ve sunumu.

Haftalık Ders Konuları

1Halkla ilişkiler nedir? Uygulama alanları, ilişkili olduğu disiplinler
2Strateji ve stratejik halkla ilişkiler
3Stratejik halkla ilişkiler doğrultusunda planlama
4Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi
5Halkla ilişkiler araç ve yöntemleri (sergi, konser, roadshow, lansman, basın toplantısı, basın gezisi vb)
6Halkla ilişkiler araç ve yöntemleri (Bilimsel amaçlı etkinlikler; seminer, konferans, kongre vb)
7Halkla ilişkiler araç ve yöntemleri (Dijital halkla ilişkiler çalışmaları)
8Halkla ilişkiler araç ve yöntemleri (kurum içi etkinlikler ve diğerleri)
9Ara sınav
10Etkinlik planı, akış ve check-list planları yazımı ve etkinlik bütçe planı oluşturma
11Örnek proje sunumu ve değerlendirmeleri
12Öğrenci proje sunumları
13Öğrenci proje sunumları
14Öğrenci proje sunumları

Kaynaklar

1. Halkla İlişkiler Projeleri –Nilay Başok ve Gül Coşkun Değirmen, Nobel Yayınları
2. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları– Ayla Okay ve Aydemir Okay
3. Halkla İlişkiler Kampanyaları – Ceyda Aydede
4. Halkla İlişkiler I-II / Gonca Yıldırım ve Seçil Utma –Lisans yayıncılık
5. Halkla İlişkiler Nedir? – Filiz Balta Peltekoğlu
6. İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler – Gönül Budak ve Gülay Budak
7. Türkiye'de Halkla İlişkilerin Gelişimi- Nesrin Canpolat
8. Halkla İlişkiler Yönetiminde Güncel Konular -Tuğçe GÜREL - Beta Yayınları
9. Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı - Salim Kadıbeşegil
10. İtibar Yönetimi – Salim Kadıbeşegil
11. Algılama Yönetimi – Ali Saydam
12. Halka İlişkiler; Neyi, Nasıl Yapmalı - Aylin Göztaş Pira & Pelin Baytekin
13. Türkiye'den Uygulama Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk -Tuğçe Gürel Boran
-Beta Yayınları
14. Eş ve Müşteri Nasıl Kaybedilir? -Ali Saydam, Remzi Kitabevi.
15. Halkla İlişkiler Uygulaması- Fraser P. Seitel – Nobel Yayınları
16. Ben Marka Olsam- Didem Moralığoğlu- Epsilon yayıncılık.
17. Marka Yönetimi-Philip Kotler- MediaCat Yayınları
18. Dijital Halkla İlişkiler-Elif Başak Sarıoğlu- Eğitim Kitabevi Yayınları
19. Dijital Halkla İlişkiler- Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert- Derin Yayınları
20. Yeni Medya Yeni Halkla İlişkiler- Sırma Oya Tekvar- Karınca Yayınları