Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Markaya ilişkin temel kavramlar ile marka yönetimi ve yapılandırma modellerini tanımak, markaya yönelik uygun iletişim stratejisi (marka konumlandırma) geliştirilmesi, marka konumlandırma stratejisinin bütünleşik bir çerçevede uygulanması, marka kişiliği, marka imajı ve marka yayma stratejileri geliştirmektir.
Dersin İçeriği Marka kavramını ve önemini anlar. Markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka ile ürün arasındaki farkları öğrenir. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını ayrıntılı biçimde öğrenir.

Haftalık Ders Konuları

1Marka kavramı ve önemi
2Marka yaratma süreci
3Marka Konumlandırma
4Marka Kişiliği
5Marka İmajı
6Marka İletişimi
7Ara sınav/Değerlendirme
8Marka Denkliği
9Marka Bağlılığı
10Marka Yayma
11Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi
12Marka İletişim Çalışmalarının Etkisinin Ölçülmesi
13Küresel Marka Yönetimi
14Marka Yönetiminde Başarılı Örnekler

Kaynaklar

1-1- Karpat Aktuğlu, Işıl. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınevi, 2008.
2- Babür Tosun, Nurhan. İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2010.
3- Yüksel, Aslı ve Yüksel, Ülkü. Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2005.