Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlama probleminin çözümü aşamasında, yaratıcı süreçleri yorumlayarak, problemi çözecek yaratıcı stratejileri kullanmayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Reklamın temelini oluşturan yaratıcı fikir ve yaratıcı firmaların nasıl kalıcı markalar ortaya çıkarabildiklerini, örneklerle irdeler. Yaratıcı beyin, yaratıcı düşünce, teknikler, kurallar ve yaratıcılığa dayalı strateji geliştirme kavramları üzerinde analizler yapar.

Haftalık Ders Konuları

1Reklamda yaratıcılığın önemi.
2Yaratıcı bakış açısını görme.
3Yaratıcı stratejileri tanımları ve uygulama alanları.
4Ürün ve hizmete göre yaratıcı strateji geliştirme.
5Uygulanmış kampanyaların incelenmesi ve eleştirilmesi.
6Uygulanmış yaratıcı stratejilerin sonuçlarının tartışılması.
7Ara Sınav
8Örnek vaka seçilmesi ve ayrıntılarıyla ele alınması.
9Bir ürün ya da hizmete yeni bir yaratıcı strateji geliştirme.
10Yaratıcı stratejinin uygulanması.
11Uygulamaların hayata geçirilmesi.
12Uygulama sonuçlarının tartışılması.
13Yaratıcı strateji uygulamalarının eksiklerinin giderilmesi.
14Yaratıcı stratejilerin reklam aracılığıyla ürün/hizmete katkılarının netleştirilmesi.

Kaynaklar

1-Elden, Müge. Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, 1997.
2-l, Feridun. Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları, 2008.
3-Batı, Uğur. Reklamın Dili, Alfa Yayınları,2010
4- Elden, Müge; Bakır, Uğur. Reklam Çekicilikleri. İletişim Yayınları.2010