Ders Planı / YENİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. KAZİM YETİŞ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DINARA DUISEBAYEVA
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Modern Türk edebiyatının başlangıcı olan Tanzimat dönemindeki gelişmeler ve bu dönemde sosyal ve kültür hayatımıza giren yeni unsurlar incelenir.
Dersin İçeriği Gazete, gazetecilik, gazetenin edebiyatçılarımıza ve edebiyatımıza etkileri, gazetenin getirdiği yeni edebî türler ve unsurlar, gazetenin edebî dilin değişmesine katkısı, batıdan yapılan ilk tercümeler, tiyatro ve tiyatro faaliyetleri, siyasî ve kültürel gelişmeler ışığında yeni temayüller, düşünce akımları ve edebî akımlar tanıtılır.

Haftalık Ders Konuları

1Resmî ve sivil ilk gazeteler, gazeteciler
2Gazetelerin dil, edebiyat ve sosyal hayata etkileri
3Tiyatro ve ilk açılan tiyatrolar, bunların tesirleri
4Batıdan yapılan ilk tercümeler
5Tercümelerin edebî dil üzerindeki etkileri
6Yeni Türk Edebiyatı ve Tanzimat Edebiyatı adlandırmaları
7Düşünce akımları
8Edebiyat akımı ve klâsisizm
9Romantizm
10Realizm-Naturalizm
11Sembolizm
12Parnasizm
13Diğer edebî akımlar
14Yeni Türk Edebiyatının kaynakları

Kaynaklar

Ahmet Hamdi Tanpınar (2003), 19uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, 10.baskı, Yapı Kredi Yayını, İstanbul.
Kâzım Yetiş (2007), Dönemler ve Problem Aynasında Türk Edebiyatı, Kitabevi, İstanbul.
Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011.
Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yayınları, İstanbul, 2005.
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyat Tanzimat’tan Cumhuriyet’e, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006.