Ders Planı / HALK EDEBİYATI II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, Halk Edebiyatı dersinin kapsamında ve Türk Edebiyatının bütünlüğü içinde Tekke şiirinin temelini oluşturan tasavvuf cereyanı ile bu cereyanın etkisinde meydana getirilmiş edebi ürünleri, bu ürünlere ait özellikleri ve bu alanda eser vermiş şahsiyetleri kronolojik sıra içinde tanıtmaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, Türklerde İslamlık öncesi dönemde dini mahiyetli şiir söyleme geleneği, tasavvuf cereyanının halk edebiyatındaki yansımaları, Halk Edebiyatında ferdin damgasını taşıyan dinî tasavvufî şiirlerin şekil ve tür özellikleri, bunların yaratıcıları ve eserlerinden örnekler üzerinde tahlil çalışmaları, Türk kültür tarihi içerisinde dinî-tasavvufî şiir geleneği, Ahmed Yesevî, Yunus Emre, Kemal Ümmî’nin şiirlerinde tasavvufî unsurlar gibi konular oluşturur.

Haftalık Ders Konuları

1Türklerde islamlık öncesi dönemde dini mahiyetli şiir söyleme geleneği
2Tasavvufun mahiyeti
3Tasavvuf cereyanının halk edebiyatındaki yansımaları
4Tekke şiirinde şekil
5Tekke şiirinde türlerl-I
6Tekke şiirinde türlerl-II
7Halk Edebiyatında ferdin damgasını taşıyan dini tasavvufi şiirler
8Arasınav
9Tekke Şiirinin ilk örnekleri Ahmed Yesevi’den Hikmet, tahlil çalışması
10Anadolu sahasında tasavvuf cereyanı ve Tekke şiiri
11Yunus Emre’den İlahi-gazel, tahlil çalışması
12Kemal Ümmi’den İlahi-gazel, tahlil çalışması
13Tekke şiirimizin önemli temsilcileri
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Prof. Dr. Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay, 9. Bs, Ankara 2005
Prof.Dr. Öcal Oğuz ve diğerleri, Türk Halk Edebiyat(el kitabı), 8.Baskı, Ankara,2011.
Dr. Rövşen Alizade, Türk Halk Kültürü ve Tarihi, Karma Kitaplar Yay, İstanbul, 2014.