Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, geleneksel gülmece anlayışını halk fıkraları ve halk tiyatrosu metinleri aracılığı ile tanıtmak; Köy Seyirlik Oyunlarından modern tiyatroya ulaşan bir süreçte halk kültürünün sözlü ve geleneksel çizgisi kavratılarak gerektiğinde “derleme” yapacak donanım kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, fıkra türü ve belli başlı fıkra tipleri, topluma mal olmuş fıkra tiplerini mahalli fıkra tiplerinden ayıran özellikler, meddahlık, kukla, karagöz, ortaoyunu, tuluat tiyatrosu ve köylü oyunlarının özellikleri, bilmecelerin, deyim ve atasözlerinin şekil ve kavram özellikleri gibi konular oluşturur.

Haftalık Ders Konuları

1Halk Mizahı (gülmece), Halk Fıkraları, Fıkraların Çeşitleri
2Genel anlamda Halk Tiyatrosu ve bu tiyatronun kökenleri
3Meddahlık geleneği; Meddahlığın kökenleri, toplumdaki yeri
4Gölge oyunu; kökeni hakkında tarihi bilgi
5Gölge oyunu ve icrası; tipler, karakterler ve yazıya geçirilmiş metinler
6Ortaoyunu; kökenleri hakkında tarihi bilgi
7Ortaoyunu ve icrası; tipler, karakterler ve yazıya geçirilmiş metinler
8Tüluat Tiyatrosu ve günümüze yansımaları
9Ara sınav
10Köy Seyirlik Oyunları ve günümüze yansımalar
11Gelenekten Geleceğe Halk Edebiyatı
12Sahada yapılmış Derleme Çalışmalarının incelenmesi
13Sahada Derleme Çalışmaları
14Sahada Derleme Çalışmaları

Kaynaklar

1. Prof. Dr. Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay, 9. Bs, Ankara 2005
2. Prof. Dr. M. Öcal Oğuz ve diğerleri, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, 7. Bs, Ank 2010
3. Dr.Rövşen Alizade, Türk Halk Kültürü ve Tarihi, Karma Kitaplar Yay, İstanbul, 2014