Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NAVIDREZA HOSSEINZADEH ASL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders sosyal hizmet disiplininde güncel ve yeni gündeme gelen konuları tartışmayı ve bu konularda bilgi sunmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders kanıta dayalı uygulama, kanıtla desteklenmeyen uygulamalar,, travma ve ikinci travma ve tükenmişlik, uzmanların psikolojik öz bakımları ve yeşil sosyal hizmet konularını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Kanıta Dayalı Uygulama (KDU)
2Kanıta Dayalı Uygulama (KDU) ve Sosyal Hizmet I
3Kanıta Dayalı Uygulama (KDU) ve Sosyal Hizmet II
4Travma ve Sosyal Hizmet
5İkinci Travma, Tükenmişlik ve Sosyal Hizmet Uzmanı
6İkinci Travma, Tükenmişlik ve Sosyal Hizmet Uzmanı
7Psikolojik Öz Bakım (Self-care)
8Sosyal Hizmet Uzmanları ve Psikolojik Dayanıklılık
9Ara Sınav
10Çevre Odaklı Sosyal Hizmet
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1-Özkan, Y., & Gökçearslan Çıfcı, E. (2012). SOSYAL HİZMETTE KANITA DAYALI UYGULAMALAR: SOSYAL HİZMET EĞİTİMİ AÇISINDAN İRDELENMESİ. Toplum ve Sosyal Hizmet, 23(1).
2- Hosseinzadeh Asl, N. R. , Dölek, K. & İl, S. (2021). Sosyal Hizmet ve Bilinçli Farkındalık Uygulamaları . Toplum ve Sosyal Hizmet , 32 (2) , 643-659 .
3- Buz, S. & Genç, B. (2019). Sosyal Hizmet Uzmanları İçin Psikolojik Dayanıklılığın Önemi . Toplum ve Sosyal Hizmet , 30 (2) , 623-642
4- Yanardağ, U. (2019). Türkiye’de Çevre Odaklı Sosyal Çalışma Uygulamalarını Düşünmek. Toplum
5- Aslan-Açan, B. ve Özbesler, C. (2020). Farklı Sosyal Hizmet Kurumlarında Çalışan Sosyal Hizmet