Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. DEVRAN KORKMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin animasyon hakkındaki temel bilgileri öğrenerek, sosyal hizmet uygulamalarında animasyonu kullanma becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği Gençlik Animatörlüğünün Yapısı ve İşlevleri, Proje hazırlama temel bilgisi ve uygulaması, Kişisel, mesleki ve bilimsel gelişim süreçleri.

Haftalık Ders Konuları

1Ders Oryantasyonu (Tanışma ve Bilgilendirme ve Öğrencilerin Önerilerini Alma)
2Öğretilen iki boyutlu web 2.0 araçları ile karakter ve karikatür hazırlama.
3Dijital Hikaye Projesi yapım aşamalarının anlatılması ve grup çalışması yapılarak proje ödevi verilmesi.
4Dijital Hikaye Projesi yapım aşamalarının anlatılması ve grup çalışması yapılarak proje ödevi verilmesi.
5Dijital Hikaye Projesi Sunumları.
6Stop Motion Projesi yapım aşamalarının anlatılması ve grup çalışması yapılarak ödev verilmesi.
7Stop Motion Projesi yapım aşamalarının anlatılması ve grup çalışması yapılarak ödev verilmesi.
8Stop Motion Projesi Sunumları.
9Ara Sınav
10Stop Motion Projesi Sunumları.
11Animasyon yapımında kullanılan web 2.0, web 3.0 platformlarının tanıtılması ve örnekler ile zenginleştirilerek bireysel ödevler verilmesi.
12Animasyon yapımında kullanılan web 2.0, web 3.0 platformlarının tanıtılması ve örnekler ile zenginleştirilerek bireysel ödevler verilmesi ve önceki projelerinin sunumları.
13Animasyon yapımında kullanılan web 2.0, web 3.0 platformlarının tanıtılması ve örnekler ile zenginleştirilerek bireysel ödevler verilmesi ve önceki projelerinin sunumları.
14Animasyon projelerinin sunumları.

Kaynaklar

1-Cılga, İbrahim, 2006,Yaşamda Yeterlilik Boyutları, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu, Yayınlanmamış Ders Notları, Ankara,
2-Cılga, İbrahim,1999, Gençlerin Sosyo-Kültürel Gelişimleri ve Toplumsal Yaşama Katılımları, Çocuklarımıza Ait Güzellikler Yok Olmasın, Madde Bağımlılığını Önleyelim, Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı, Ankara,
3-Cılga, İbrahim, 2006, Gençlik Animatörlüğünün Yapısı ve İşlevleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu, Yayınlanmamış Ders Notları, Ankara,
4-Cılga, İbrahim, 2004, Okulda Katılımcı Demokrasi Modeli, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No:15, Ankara,