Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sosyal hizmette araştırmanın yeri ve işlevi, sosyal hizmet araştırmasında etik, sosyal hizmet araştırmalarında amaca uygun yöntem, ölçme araçları, veri toplama teknikleri ve örnekleme ve araştırma raporunun yazımı hakkında öğrencilere bilgi sunmak ve eğitmek.
Dersin İçeriği Bilim ve araştırma ile ilgili temel kavramlar, araştırma süreci ve çeşitleri, veri toplama yöntemleri, ölçme araçları, örnekleme yöntemleri, veri toplama araç ve gereçlerinin geliştirilmesi (anket, görüşme, gözlem), geçerlilik ve güvenirlik, araştırmalarda etik kurallar ve hata kaynakları, verilerin analize hazırlanması ve araştırma raporu yazma ilkeleri.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması
2Bilim, kuram ve araştırma ve bilimsel araştırma yöntemi
3Sosyal hizmette araştırmanın yeri ve işlevi
4Sosyal hizmet araştırmalarında amaca uygun yöntem, ölçme ve ölçme araçları
5Veri toplama teknikleri ve örnekleme
6Nitel Yöntemler
7Nitel Yöntemler: Görüşmeler ve Odak Grup çalışmaları, Gözlem
8Nitel Yöntemler: Arşivlerin, belge ve objelerin veri olarak kullanılması
9Ara sınav
10Nicel Yöntemler
11Nicel Yöntemler: anket ve ölçek
12Araştırma raporunun yazımı I
13Araştırma raporunun yazımı II
14Sosyal hizmet araştırmalarında etik

Kaynaklar

1-Neuman, W. L. (2010). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar I. Yayın Odası, İstanbul.
2. Krysik, J. L., ve Finn, J. (2015). Etkili uygulama için sosyal hizmet araştırması. Çev. Ed. E. Erbay). Ankara: Nika Yayınevi.
2. Zengin, O. ve Çalış, N. (2017). Türkiye'de Sosyal Hizmet Araştırması: Son 10 Yılda Sosyal Hizmet Anabilim Dallarında Yazılan Tezler Üzerine Bir İnceleme, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6: 1260-1273