Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kişilerarası iletişimde kullanılan sözlü ve sözsüz iletişim teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders iletişim nedir?, iletişim türleri, tek yönlü iletişim (uygulama çalışması), çift yönlü iletişim (uygulama çalışması), transaksiyonel iletişim (TA), ego pramidi ve işlevi, etkili iletişimin dört temel kuralı ve beş temel adımı, iletişim oyunları ve türleri, iletişim oyunlarının çözümlenmesi konularını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim nedir? İletişimin öğeleri
2Kişilerarası iletişim nedir? Kişilerarası iletişimde dikkat edilmesi gereken noktalar
3Sözlü iletişim ve etkili iletişim teknikleri
4Sözsüz iletişim ve etkili iletişim teknikleri
5İletişim engelleri, konuşma ve dinleme becerileri
6Empati ve duygusal zeka
7Dış görünüş, kişisel imaj ve benlik sunumu
8Ara sınav
9Kişilerarası iletişimde çatışma ve çözüm yolları
10Soru-cevap teknikleri
11İkna edici konuşma teknikleri
12İkna edici konuşmayı destekleyen sözlü iletişim teknikleri uygulaması
13İkna edici konuşmayı destekleyen sözsüz iletişim teknikleri uygulaması
14İkna edici konuşmayı destekleyen sözlü ve sözsüz iletişim teknikleri uygulamaları

Kaynaklar

1-Dökmen Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayınları.
2-Berne E. (1964). Hayat Denen Oyun. İstanbul: Yaprak Yayınevi.
3-Akkoyun F. (1995). Transaksiyonel Analize Giriş. Ankara: TDFO Ltd. Şti.
4-Cüceloğlu D. (2002). İletişim Donanımları. İstanbul: Remzi Yayınevi.