Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. İsmail KURUHALİL

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sosyal Hizmet mesleği icra sürecinde toplumun çeşitli gruplarından ve sınıflarından çok farklı kimlikler ile temasa geçinilebilir ve bu süreç içinde takip edilmesi gereken bir seri mesleki etik prensibi mevcuttur. Bu dersin öncelikli amacı görüşülen kişi/kişilerin sahip oldukları ve içinde bulundukları koşulları değerlendirebilmek, yapılacak görüşme modelini belirlemek, yönlendirebilmek, amacın tespiti ve sonuca ulaşmayı öğrenmek. Bu sayede sosyal hizmet öğrencilerinin profesyonel mesleki yaşamlarında iletişim ve görüşme becerilerinin geliştirilmesi temel hedeftir.
Dersin İçeriği Görüşme türleri, sosyal hizmet görüşmelerinin ayırt edici özellikleri, görüşmede temel tutumlar, görüşmeye hazırlık, görüşmenin aşamaları, görüşme teknikleri, görüşmeyi kayıt altına alma, sosyal hizmet uygulamalarında kayıt tutmanın amacı ve önemi, kayıt türleri, kayıt tutmada yasal ve etik konular, bir kayıt türü olarak rapor ve rapor türleri, yazma becerileri ve raporlaştırma, rapor yazarken dikkat edilmesi gereken noktalar, dosyalama gibi konuları içermektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Sosyal Hizmet ve bireysel görüşmenin tanımı, özellikleri, ortamın ve kişilerin değerlendirilmesi
2Sosyal Hizmet ve bireysel görüşmenin tanımı, özellikleri, ortamın ve kişilerin değerlendirilmesi
3Bireysel görüşmede doğru iletişim, kişiler arası iletişimde temel prensipler
4Bireysel görüşmede araştırma metotları
5Görüşmede pozitif bilimin gerekleri
6Görüşmecinin özellikleri, tanımı, değerlendirme
7Görüşmecinin özellikleri, tanımı, değerlendirme
8Ara sınav
9Görüşme teknikleri çerçevesinde uygulama I
10Görüşme teknikleri çerçevesinde uygulama II
11Görüşme teknikleri çerçevesinde uygulama III
12Rapor tanımı, türleri, örnekleri
13Sosyal inceleme raporu tasarlama / yazımı
14Sosyal inceleme raporu tasarlama / yazımı

Kaynaklar

Kadushin&Kadushin (2016), Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri, Nika Yayınevi
Karakuş&Yanardağ (Ed.) (2019), Sosyal Hizmette Kayıt ve Raporlama, Nika Yayınevi