Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MURAT LÜLECİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İlgili ders, öğrencilerin gündelik hayatta kendilerini sözlü ve yazılı olarak yetkin biçimde ifade edebilme becerilerini geliştirmeyi, farklı boyutlardaki argümana dayalı yazıları anlayarak okumalarını ve okudukları üzerinde yazılı ve sözlü olarak eleştirel yorumlar üretebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Öğrencilerin; gündelik hayat içerisinde kendilerini sözlü ve yazılı olarak yetkin biçimde ifade edebilme, kısa paragraflardan uzun makalelere kadar farklı boyutlardaki argümana dayalı yazıları anlayarak okuma, okudukları üzerinde eleştirel yorumlar üretebilme, belirli bir konu üzerinde argüman üretebilme /akademik araştırma yapabilme, basılı ve dijital doğru kaynaklara ulaşabilme ve yorumlarını akademik etik ilkeleri dikkate alarak düzgün bir Türkçeyle, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik bir içeriğe sahiptir.

Haftalık Ders Konuları

1Eleştirel düşünmenin tanımı ve kapsamı
2Eleştirel düşünme becerisi
3Eleştirel düşünme stratejileri
4Eleştirel düşünen bireyin özellikleri
5Okumanın tanımı ve kapsamı
6Okuma yaklaşımları
7Okuma ve anlama
8Vize
9Okumanın tanımı ve kapsamı
10Okuma öğretimi ve uygulama basamakları
11Eleştirel okuma öğretimi ve uygulama basamakları
12Eleştirel okuma örnekleri
13Eleştirel okuma uygulamaları
14Final sınavı

Kaynaklar

1- Baillargeon, Normand. Eleştirel Düşünme Kılavuzu (A Short Course in Intellectual Self-Defense), 2007.
2- Barnet, Sylvan and Bedau Hugo. Critical Thinking Reading Writing. Bedford /St.Martins. Boston and New York, 1999.
3- Spears, Deanne (2003) Developing Criticall Reading Skills. Boston: McGraw Hill