Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EMİROĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere okuma becerisinin temel ilke ve kurallarını kavratmak, yöntem ve tekniklerini öğretmek, okuma becerisini geliştirmeye yönelik uygulamaları yaptırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini; okumanın kuramsal boyutları, fiziksel ve zihinsel özellikleri, okuma anlama ilişkisi, amaca bağlı okuma, okuma alışkanlığı, okuma yöntem ve teknikleri, metin türlerine göre okuma ve okuma uygulamaları oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Okuma becerisinin kuramsal boyutları, temel kavramları, tarihsel gelişimi
2Okumanın fiziksel ve zihinsel özellikleri
3Okuma ve anlama ilişkisi
4Okuma alışkanlığı
5Okumanın kelime hazinesiyle ilişkisi
6Okuma eğitimi
7Okuma çeşitleri ve amaca bağlı okuma
8Okuma kusurları, okuma engelleri ve okuma ortamları
9Okuma becerisini geliştirmeye yönelik yöntem, teknik ve uygulamalar
10Ara değerlendirme
11Okuma yöntem ve teknikleri
12Metin türlerine göre okuma
13Okuma etkinlikleri tasarlama
14Okuma alıştırmaları

Kaynaklar

Gündüz, O ve Şimşek, T. (2011). Anlama Teknikleri I Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Tracey, D. H. ve Morrow, L. M. (2017). Okumaya Genel Bir Bakış Kuram ve Modellere Giriş. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Arıcı, A. F. (2012). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegema Yayıncılık
Karatay, H. (2014). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegema Yayıncılık
Yaşam Boyu Okuma Eğitimi, (2013). (Editör: Alpaslan Okur). Ankara: Pegema Yayıncılık
Temizkan, M. (2009). Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Özbay, M. (2009). Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
Sevim, O. ve Söylemez, Y. (2018). Okuma Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.