Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğretmen adaylarını karakter ve değer eğitimi noktasında geliştirmek, yetiştirecekleri öğrencilere ulusal ve evrensel değerleri etkili bir şekilde kazandıracak gerekli donanıma ulaştırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini; karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vb. kavramlar.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitimi yaklaşımları, değerlerin kaynakları, karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları, karakter ve değer eğitiminde kültürler arası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vb. alana özgü temel kavram ve terimler
2Değerin tanımı, özellikleri, değerlerin kaynakları ve değer sınıflandırmaları
3Ulusal ve evrensel değerler
4Karakter ve gelişimi
5Türkçe öğretim programında değer eğitimi
6Karakter ve değer eğitiminde aile, okul ve çevre
7Karakter ve değer eğitiminde aile, okul ve çevre
8Karakter ve değer eğitimi yaklaşım, yöntem ve modelleri
9Karakter ve değer eğitiminde öğretim yöntemleri
10Ara sınav
11Karakter ve değer eğitimi uygulamaları
12Karakter ve değer eğitiminin kültür, geçmiş ve modern çağla ilişkisi
13Türk eğitim ve kültür tarihinde karakter ve değer eğitimi örnekleri
14Türkiye'de karakter ve değer eğitimi uygulama ve araştırmaları

Kaynaklar

Sağlam, H. İ. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Beldağ, A. ve Genç, S. Z. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Bakioğlu, A. ve Sılay, N. (2019). Yüksek Öğretim ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Aydın, M. Z. ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71.
Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston.
Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA.