Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır

Haftalık Ders Konuları

1Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
2Öğrenci Kişilik Hizmetleri Rehberliğin Amacı, Temeli ve İlkeleri Okullarda Rehberlik Hizmetleri
3Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri Okulöncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri
4İlköğretimde Rehberlik Hizmetleri Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetleri
5Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Unsurlar
7Rehberlik Türleri Kişisel Rehberlik
8Çalışma Haftası
9Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri
10Eğitsel Rehberlik Eğitim Sürecinde Eğitsel Rehberlik Hizmetleri
11Mesleki Rehberlik Mesleki Gelişim Kuramları
12Eğitim Sürecinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri
13Bireyi Tanıma Teknikleri
14Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

1-CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik.Pegem Yayıncılık.
2- KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım.
3- YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım.
4- SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.
5- ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.