Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin özel eğitimle ilgili temel kavramları öğrenmeleri, tarihsel süreç içerisinde ülkemizde özel eğitimin gelişimini ifade edebilmelerini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri.

Haftalık Ders Konuları

1Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim
2Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri
3Okul öncesi dönemde özel eğitim
4Zeka geriliği
5Öğrenme güçlükleri
6Duygu ve davranış bozukluğu
7İleri derecede ve çoklu yetersizlikler
8İleri derecede ve çoklu yetersizlikler
9İşitme yetersizlikleri ARASINAV
10Görme yetersizlikleri
11Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler
12Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
13Ailelerle birlikte çalışma
14Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi

Kaynaklar

1- Eripek S.(Edt.) (2000). Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri.
2- Ataman. A. (Edt.) (2005). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.