Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı "Söz varlığı" ve "kelime hazinesi" terimleri arasındaki farkın merkeze alınarak söz varlığına yeni kelimeler/ kelime grupları ekleme süreçlerinin karmaşıklığı (aşamalılık, çok boyutluluk, çok anlamlılık, karşılıklı ilişkililik, çok türlülük) ile üst dil bilimsel farkındalıkların (fonemik, morfolojik ve sentaktik farkındalıklar) bu süreçteki rolünün hissettirilmesi.
Dersin İçeriği Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/ temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri; söz varlığına yeni kelimeler/ kelime grupları ekleme süreçlerinin karmaşıklığı ile üst dil bilimsel farkındalıklar.

Haftalık Ders Konuları

1Kelime hazinesi- söz varlığı ilişkisi
2Söz varlığı unsurları
3Temel kelimeler, deyimler
4Atasözleri, ikilemeler
5Terimler, kalıplaşmış sözler
6Alıcı ve üretici söz varlığı
7Kelime sıklığı ve yaygınlığı
8Kelime öğren/tme stratejileri
9Ara Sınav
10Kelime öğren/tme teknikleri
11Kelime bilgisinin karmaşıklığı ve bunun beş farklı görünüşü, Üst dil bilimsel farkındalıklar (Fonemik, morfolojik ve sentaktik farkındalıklar)
12Aşamalılık, Çok boyutluluk
13Çok anlamlılık, Karşılıklı ilişkililik
14Çok türlülük, Kelime edinim süreçlerine yönelik metin tahlili (Abdurrahim Karakoç'un Anadolu'da Bahar şiirine yönelik olarak oluşturulmuş etkinliklerin analizi), Genel değerlendirme

Kaynaklar

1- NAGY, William E. ve SCOTT, Judith A. (2000). Vocabulary Processes. Robert B. Ruddell ve Norman J. Unrau (Eds.), Theoretical Models and Processes of Reading içinde (s. 574- 593). Newark: International Reading Association.
2- KARADAĞ, Özay, (2019). Kelime Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.