Ders Planı / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlama Araştırması dersinin amacı, pazarlama araştırmalarının temel kavramları, metodolojik yaklaşımları öğretmektir
Dersin İçeriği Pazarlama Araştırması dersi örnekleme, örnek hacmi büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, temel araştırma konuları, veri analizi ve araştırma raporunun hazırlanışı gibi pazarlama araştırma sürecinin aşamalarını içerir

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama Araştırmasına Giriş
2Pazarlama Araştırma Sürecinde Aşamalar
3Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar
4İkincil Veri Toplama
5Anketle Veri Toplama
6Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata Kaynakları
7Gözlem
8Ölçme ve Ölçekleme
9Arasınav
10Anket Tasarımı ve Örnekleme Süreci
11Veri Analizine Giriş
12Veri Analizi: Önem Derecesi ve İstatistiksel Güç, Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler
13Veri Analizi: Varyans, Anova, Faktör Analizleri
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1-A. Ercan Gegez , Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 2010