Ders Planı / HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersin Yardımcıları Öğ.Gör. ŞULE DARICAN

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Günümüzde önemi gittikçe artan hizmetlerin pazarlanmasının kavramalarını ve uygulamalarını Öğretmektir.
Dersin İçeriği Hizmet Pazarlamasına Giriş / Hizmet Sektörünün Önemi, Hizmet Pazarlama Karması, Hizmetlerin Sınıflandırılması, Geleneksel Pazarlama Karması Bileşenleri,Tutundurma,Müşteri Beklentileri Yönetimi,Personel Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar,Talep Yönetimi

Haftalık Ders Konuları

1Hizmet Pazarlamasına Giriş ve Hizmet Sektörünün Önemi
2Hizmetlerin Ortak Özellikleri ve Pazarlama Karması
3Hizmetlerin Sınıflandırılması
4Bir ürün Olarak Hizmet: Hizmet Üretim Modelleri
5Genişletilmiş Hizmet Sunumu: Hizmet Ürünün Yönetiminde Kapsamlı Bir Yaklaşım
6Hizmetlerde Dağıtım
7Hizmetlerin Fiyatlandırılması
8Hizmetlerde Pazarlama İletişimi / Tutundurma
9Arasınav
10Hizmet İşletmelerinde Talep Yönetimi
11Hizmet İşletmelerinde Kapasite ve Gelir Yönetimi
12Hizmet Kalitesi ve Kalite Boyutları
13Hizmet Kalitesinin Geliştirilmesi İçin Öneriler
14Genel Tekrar

Kaynaklar

Hizmet pazarlaması Prof. Dr. Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Pr. Dr. Erdoğan Koç, Hizmet Pazarlaması Ve Stratejileri Prof. Dr. Remzi Altunışık