Ders Planı / PAZARLAMA İLKELERİ-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlamanın temel ilkeleri, kullanım alanları hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Pazarlama kavramı, pazarlamanın kapsamı; Pazarlama anlayışının gelişimi ve modern pazarlama yönetimi; Pazarlama çevresi; Stratejik planlama ve değişen dünyada pazarlamanın rolü; Pazarlamanın fonksiyonları; pazar ve pazarlama türleri; Tüketici pazarları ve tüketici davranışlarıdır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamaya Giriş
2Pazarlama Anlayışında Gelişmeler
3Pazarlama Çevresi: Pazarlamayı Etkileyen Makro Ve Mikro Çevre Faktörler
4Tüketici Pazarları ve Tüketici Satın Alma Kararları
5Pazar Kavramları ve Pazar Bölümlendirme
6Hedef Pazar, Hedef Pazar Stratejileri ve Konumlandırma
7Ürün Kavramı ve Ürünlerin Sınıflandırılması
8Yeni Ürünün Ortaya Çıkışı, Ürüne İlişkin Özellikler: Marka ve Ambalajlama
9Arasınav
10Ürün Hayat Eğrisi ve Stratejileri
11Pazarlama ve Stratejik Pazarlama Planlaması
12Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
13Fiyatlandırma Kavramına Giriş
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1- Modern Pazarlama Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir , Ömer Torlak

2- Pazarlama İlkeleri İsmet Mucuk