Ders Planı / REKLAM VE REKLAM KAMPANYALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın temel kavramlarını ve ilkelerini aktarabilmektir. Bu kapsamda reklam mekanizması ve reklam süreci anlatılmakta, ulusal reklamlar örnek olarak gösterilmektedir.
Dersin İçeriği Reklam kavramının tanımı ve tarihsel gelişimi, reklamcılığın amaçları ve fonksiyonları, reklamların türleri ve sınıflandırılması, reklamcılıkta sosyal ve ekonomik görünüş, ürün konumlandırmasında reklamın yeri ve işlevi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklam ilişkisi, reklamcılıkta yeni yaklaşımlar incelenmektedir. Reklam ajanslarında örgütsel yapı, reklam kampanyası oluşum süreci, yaratıcılık güdülemeleri, etkinlik ölçümlemesi bu derste işlenen konular arasında yer almaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Reklamcılığa Kavramsal Bir Bakış, Reklamcılığın Gelişmesindeki Etkenler, Reklamın Amaçları ve İşlevleri
3Reklamı Bileşenlerine Ayırmak; Reklamın Türleri ve Sınıflandırılması; Reklamda Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
4Mecralar Açısından Reklama Bakış ve Reklam Ortamları
5Reklam ve Tüketici Davranışı
6Reklam Kampanyası ve Kampanya Süreci, Kampanyada Yaratıcı Stratejiler
7Reklam Kampanyası Türleri ve Modelleri, Reklam Kampanyasında Yaratıcı Brief
8Reklam Kampanyası Vaka Analizi ve Reklam İncelemeleri
9Ara sınav
10Reklamda İkna ve Çekicilikler
11Reklam Kampanyalarında Argüman Kullanımı
12Reklam Kampanyalarında Metafor Kullanımı, Örnek Yaratıcı Reklam (Metafor) Atölye Çalışması
13Yaratıcı Fikir/Strateji ve Yaratıcı Reklam; Reklamda Görsel Algı
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2009.
Atilla Aksoy, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005.
Müge Elden, Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar: İletişim Yayıncılık, 2015.
Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam: Beta Yayınları, 2010.