Ders Planı / TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, tüketici davranışı konusuna ait temel kavramların pazarlama ve iletişim kapsamında etkin modellerle öğretilmesidir. Ders kapsamında; tüketici davranışı kavramı, tüketici davranışı modelleri, ihtiyaçlar ve tüketim olgusu, güdü, algı ve öğrenme, yaşam tarzı, kültür, satın alma davranışı gibi konuların üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Remzi Altunışık'ın Tüketici Davranışları kitabı işlenecektir. Ders ayrıca örnek olaylar makaleler, ve diğer kaynak kitaplarla desteklenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1İhtiyaç, istek, talep, tüketici, müşteri, tüketici davranışı kavramlarının açıklanması, tüketici davranışlarının özellikleri ve tüketici davranışı incelemelerinin önemi
2Tüketici davranışının diğer disiplinler ile ilişkisi ve tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörler:Demografik ve durumsal faktörler
3Tüketici Davranışlarını Etkileyen Kişisel Faktörler: Kişilik ve benlik ile yaşam biçimleri
4Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler: Algılama
5Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler: Algılama
6Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler: Öğrenme
7Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler: Motivasyon ve İlgilenim
8Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler:Tutumlar
9Ara sınav
10Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: Kültür ve aile
11Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: Sosyal sınıf ve referans gruplar
12Tüketici satın alma karar süreci ve satın alma sonrası davranışlar
13Tüketici satın alma karar süreci ve satın alma sonrası davranışlar
14Pazarlama iletişimindeki ikna yöntemleri

Kaynaklar

Değermen Erenkol, Hatice Anıl, Tüketici Davranışları, İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
Koç, Erdoğan (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık San ve Tic. A.Ş. 
Koç, Erdoğan (2018). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık San ve Tic. A.Ş. 
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri, Çeviri Edit. Ercan Gegez. Beta Basım Yayım.
Mucuk, İ., (2001). Pazarlama İlkeleri.13.Basım. İstanbul. Türkmen Kitabevi