Ders Planı / SATIŞ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İşletme problemleri ile ilgili uygulamalar kapsamında satış yönetimi ile ilgili temel kavramlar, stratejik satış planlaması ve bütçelenmesi, kişisel satış, satışta etik kavramlar, satış hedefleri ve tahminlemesi, satış programının uygulanması.
Dersin İçeriği Pazar Türleri - Tüketim Pazarı – Endüstriyel Pazar - Satış Tanımı - Satıcının Özellikleri - Dünyanın En İyi Satıcıları - Alıcının Özellikleri - Satış Aşamaları – Satın Alma Türleri (Tüketim pazarı –Endüstriyel Pazar) – Satın Alma Rolleri - Ürün Sınıfları (Tüketim pazarı –Endüstriyel Pazar) - Satış Yönetim Sistemi - Satış – SMS Yapısı - Yönetim Sistemi Kurulumu

Haftalık Ders Konuları

1Satış Gücü, Önemi ve İşletme İçindeki Önemi, Satış Gücünün Değişen Rolü, Satış Gücü Eleman Çeşitleri
2Satış Gücünde İletişim, İtirazlar ve Karşılama Yöntemleri, Müşteri İlgi Dönemleri
3Satış Süreci ve aşamaları, Pazarlama x Satış Etkileşim, Yaratıcı Satış,
4Müşteri İlgi Dönemleri-Müşteri Zihninde Şimdiki Durum-Gelecekteki Durum, Müşteri için Ekonomik Değer, Klasik Satışçı x Yaratıcı Satışçı
5Klasik Satışçı x Yaratıcı Satışçı, Yaratıcı Satışın Stratejik Modülleri,
6Satışçının Gücü, Satışta Alternatif Ürünler, İlişki ve İletişimin Yönetilmesi, Müşteri Hayat Boyu Değeri, Satış Esnasında İletişim Bölgeleri
7Satış Yönetim Kontrol Sistemleri, Satışı İşletmeler açısından önemli kılan nedenler
8Satış Gücü Yönetim Faaliyetleri, Stratejik kararlar ve satış gücüne etkileri, Satış Gücü Liderleri,
9Satış Gücü Liderleri, Satış Yöneticilerinin Rolleri, Örnek Çalışmalar, Satış yöneticilerinin liderlik tarzları,
10satış gücü liderleri ve yöneticileri, satış yönetiminde koçluk, satış gücünde motivasyon, Satış yönetiminde iletişimin rolü,
11Satış yönetiminde geri bildirim, satışta kritik başarı faktörleri, yıllık satış planı hazırlanması, satış aksiyon takvimi hazırlanması ve uygulama çalışmaları
12Satış yöneticilerinin faaliyetleri, satış gücü performansını etkileyen faktörler,
13Satış Gücü Büyüklüğü, satış personelinin rolleri ve temel yetenekleri,
14Satış birim planlama ve özellikleri, Satış birim oluşturma süreci ve satış birimlerinin oluşturulması, satış birimleri oluşturmanın amacı ve yararları, Satış Biriminin Hedefleri

Kaynaklar

1-Satışın Kutsal Kitabı, Jeffrey Gitomer, Mediacat Kitapları, ISBN 975-6347-37-6