Ders Planı / PAZARLAMA İLKELERİ-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Pazarlamanın temel ilkeleri, kullanım alanları hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Pazar bölümlendirmesi ve ilkeleri; Pazar hedeflemesi ve konumlandırması; Pazarlama karması elemanları (ürün, fiyatlama, tutundurma, dağıtım); pazarlama ve toplum; sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği.

Haftalık Ders Konuları

1Fiyat ve Fiyatlandırma
2Fiyatlandırmayı Etkileyen Faktörler
3Temel Fiyatlandırma Yaklaşımları, Yeni Ürünlerin Fiyatlandırılması
4Nihai Fiyatın Belirlenmesi ve Adaptasyonu
5Tutundurma:İletişim ve Tutundurma Çabaları
6Tutundurma Karması : Reklam, Satış Teşvik ve Halkla İlişkiler
7Kişisel Satış, Satış Yönetimi ve Doğrudan Pazarlama
8Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Politikaları
9Arasınav
10Dağıtım Kanalı Türleri ve Alternatifleri
11Dağıtım Kanalında İlişkiler ve Dağıtım Kanalı Seçimi
12Dağıtım Kanalında İlişkiler ve Dağıtım Kanalı Üyeleri
13Toptancılık
14Perakendecilik

Kaynaklar

1- Modern Pazarlama Remzi Altunışık, Şuayip Özdemi, Ömer Torlak
2- Pazarlama İlkeleri İsmet Mucuk