Ders Planı / MARKA VE MARKA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. SALİHA MELTEM KOÇ KAPLAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini, markanın üründen farklılığını göstererek ne olduğu ve neden önemli olduğu üzerine yoğunlaşmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği Marka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Markanın Tarihsel Yolculuğu, Bir Marka Hikayesi, Marka Kavramı, Marka ile ilgili özellikler
2Marka ve Önemi, Markanın faydaları, Marka Ürün Karşılaştırması, Markanın Yapısı-David Arnold Modeli ve Kapferer Modeli, Ted Bates Marka Çarkı,
3David Arnold Modeli ve Kapferer Modeli, Markayı Oluşturan Unsurlar Örnek Çalışmalar: Apple, Nike, Coca Cola, Pepsi, Markaların Fonksiyonel ve Duyumsanabilir Unsurları, Eklenen Değer
4Marka ile ilgili önemli kavramlar, Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Arketip ve Marka
5Markalama, Marka Oluşturma ve Marka Oluşturmada Kilit Başarı Unsurları, Kellogs, Coca Cola Örnek Çalışmalar
6Marka oluşturma, Marka olarak Güçlü Konuma Sahip Olmak, Marka Konumlandırmada temel yaklaşımlar, Konumlandırma Stratejileri, Intel Marka Hikayesi
7Marka olarak güçlü konuma sahip olmak, Marka Konumlandırma için Kullanılan Yöntemler, Yeniden Konumlandırma, Konumlandırma Örnekleri, Marka İsminin Önemi
8Markanın Görsel Unsurları (Logo, Amblem, Maskot, Renk, Slogan..), Marka Farkındalığı
9Marka Farkındalığı, Farkındalık Piramidi ve Piramidin Aşamaları, Marka Yaratma Örnek Çalışma
10Marka Genişlemesi, Marka Geliştirme Stratejileri, Marka sadakati
11Ortak Markalama, Marka Denkliği ve Önemi, Marka Denkliğini (Değerini) Oluşturan Unsurlar
12Marka Denkliğini (Değerini) oluşturan unsurlar, Marka Değerini Elde Etmek, Markanın 4P stratejileri
13Markanın 4P stratejileri, Oluşturulması ve Uygulanması, Örnek Marka Yaratılması - Marka Yönetme Çalışmaları
14Adidas ve Nike markaları ve karşılaştırması, Starbucks markasının başarısının incelenmesi, Volkswagen Markasının Hedef Kitle Analizindeki başarısının incelenmesi, Marka Deneyimi ve alt başlıkları, Marka Yaratma Çalışmaları

Kaynaklar

Tosun, N. Babür (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları
Roberts, Kevin (2010). Lovemarks Etkisi. İstanbul: Hümanist Kitap Yayıncılık
Lindstrom, Martin (2006). Duyular ve Marka. İstanbul: Optimist Yayıncılık
Batı, Uğur (2013). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Brandage Yayınları.
Clifton, Rita (2014). Markalar ve Markalaşma, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Karadağ, Harun Emre (2015). Marka Kahramanları: Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, İstanbul: Detay Yayıncılık.
İslamoğlu, A. Hamdi ve Fırat, Duygu (2016). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları