Ders Planı / ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi ŞULE DARICAN

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Uluslararası pazarlara girişte kullanılabilecek çeşitli yöntemlerin ve bu konuda uygulanabilecek çeşitli pazarlama stratejilerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmatadır.
Dersin İçeriği Pazarlamayla ilgili çeşitli yaklaşımlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar ve konumlandırma, Pazarlamada çevresel faktörler, pazara giriş yöntemleri, standartlaşma ve uyarlama, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejileri

Haftalık Ders Konuları

1Temel bilgiler ve kavramlar
2Uluslararası pazarlama çevresi
3Uluslararası Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi
4Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri: İhracat, Lisans Anlaşması (Franchising), Ortak Girişim (Joint Venture).
5Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri: Montaj, Yönetim Sözleşmesi, Anahtar Teslim, Yabancı Şirket Satın Alma.
6Uluslararası Pazarlamada Ürün Politikaları: Standart ve Uyarlanmış Ürün Politikası, Ürün- Reklam Politikaları.
7Uluslararası Pazarlamada Ürün Politikaları: Marka Stratejileri, Marka Korsanlığı ve Marka Koruma Politikaları, Ambalajlama, Etiketleme.
8Uluslararası Fiyatlandırma Politikaları:
9Vize Sınavı
10İhracat Bedellerinin Ödenmesinde Kullanılan Yöntemler: Konsinye Ödeme, Mal Karşılığı Ödeme, Belge Karşılığı Ödeme, Akreditifle Ödeme, Peşin Ödeme.
11Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanallarının Seçimi
12Serbest Bölgeler, İhracatta Kullanılan Belgeler
13Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları
14Genel Tekrar ve Örnek Olay İncelemesi.

Kaynaklar

1-Uluslararası Pazarlama, Yrd. Doç. Dr. Murat Özmen
Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamaları, Cem Kozlu.