Ders Planı / MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. NİL AYDUĞAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NİL AYDUĞAN
Dersin Yardımcıları Öğr.Gör. Çınar GARİP

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, işletmelerin müşterileri tanımalarını, kazanmalarını ve kazılan müşterilerini de muhafaza etmelerini sağlayarak sadık müşteri kitleleri yaratmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda müşterilerin itiraz ve şikayetlerinin doğru değerlendirilerek müşteri memnuniyetiyle çözümlemektir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkilerinin önemi, Tarihsel süreçteki gelişimi, Müşteri ilişkilerinin uygulanmasının işletmelere katkıları, müşteri sadakati ve sadakat türleri, müşteri tatmini ve bağlılığının oluşturulması, müşteri ilişkilerinin uygulanması, müşteri ilişkilerinin aşamaları, müşterilerle iletişimin kuralları ve iletişim türleri, müşteri itiraz ve şikayetlerinin alınması, müşteri şikayetlerinin çözüme kavuşturulması, müşteri ilişkilerinin ölçülmesi, müşteri ilişkilerinin Dünya da ve Türkiye'de nasıl uygulandığına dair kurumsal işletmelerden örneklerin verilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Müşteri ilişkileriyle ilgili temel kavramların tanımlanması
2Pazarlamadan Müşteri ilişkileri yönetimine tarihsel geçiş
3Müşteri ilişkileri yönetiminin önemi - amaçları ve işletmeler için faydaları
4Müşteri Tatminin ve Önemi Müşteri memnuniyeti - Müşteri bağlılığı ve Önemi
5Müşteri Odaklılık - Değer Kavramı, Müşteri Yaşam Boyu Değeri
6Müşteri sadakati ve sadakat türleri
7Müşteri İlişkileri Yönetiminin Süreçleri
8İşletmelerde iletişimin önemi, iletişim türleri ve Müşteri ile iletişim
9ARA SINAV
10Müşteri ilişkilerinin planlanması ve uygulanması
11Müşteri ilişkilerinin planlanması ve uygulanması
12Müşteri itirazları ve şikayetlerinin çeşitleri ve İşletmelerin şikayet yönetim süreçleri
13Müşteri şikayet kanalları, Örnek olay şikayet incelemeleri ve çözümlenmesi
14Örneklerle kurumsal markalarda müşteri memnuniyetini ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi

Kaynaklar

1- Müşteri İlişkileri Yönetimi - Prof.Dr.Yavuz ODABAŞI - Aura Yayınevi

2- Müşteri İlişkileri Yönetimi - Hülya BAKIRTAŞ - Ekin Yayıncılık