Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ÖZER KANBUROĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları --

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı E-Spor Ekonomisi, lisans düzeyindeki öğrencilerin, oyun teknolojileri etrafında şekillenen endüstrinin temel çıktılarına ve paydaşlarına dair yorum yapma becerisi kazandırabilmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1E-Spor Tarihi: Çıkış Notaları ve Gelişimi: Oyun, Oyuncu ve E-Spor Kavramları
2E-Spor Türleri ve Organizasyon Yapıları
3Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Bağlamında E-Spora Genel Bakış
4Oyun Teknolojilerinin Fiziki Perakendedeki Karşılığı ve Ürün Grupları
5Sanal Perakende ve E-Spor Etkileşimi
6Oyun Sektöründeki Şirketleşme Yapıları
7Dikey ve Yatay Entegrasyon Modellerinde E-Spor
8ARA SINAV
9Oyunlara Yönelik Reklam ve Pazarlama Faaliyetleri
10Sektörler Arasında E-Spor Farkındalığı
11Bir Tutundurma Yöntemi olarak E-Spor
12E-Spor Yayıncılık Faaliyetlerinin Tarihi ve Gelişimi
13Yayıncılık Faaliyetleri ve Yayıncılığın Gelir Noktaları
14E-Sporda Finansman Kaynakları ve Sponsorluk

Kaynaklar