Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. AYTEN ÖVÜR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ulusal ve uluslararası yayın sistemlerini ve yayıncılık etiğinin ilkelerini karşılaştırmalı bir bakış açısıyla analiz etmektir.
Dersin İçeriği meslek etiği ve ulusal ve uluslararası yayıncılık ilkeleri, İngiltere, ABD, Fransa ve Türkiye'nin yayıncılık sistemlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek

Haftalık Ders Konuları

1Etik, Meslek Etik’i ve Medya Etik’i
2Medya Sistemlerine Kuramsal Yaklaşımlar: Normatif medya kuramları
3Yeni Yaklaşımlar: McQuail’ın Sınıflandırması, Altschull’un Sınıflandırması
4Medya Etiki Bağlamında Temel Sorunlar
5Görüntü ve Etik: Televizyon haberciliği ve programcılığında etik sorunlar
6Yayıncılık Alanının Düzenlenmesi, İlke ve Uygulamalar
7Dünya’da ve Türkiye’de Yayıncılık Sistemleri ve Yaklaşımları
8Kamu Yayıncılığı ve BBC Örneği, TRT Karşılaştırması
9Tecimsel Yayıncılık ve Çeşitli Ülkelerde Uygulamaları
10İngiltere’de Televizyon Yayıncılık Sistemi ve Düzenlenmesi
11Kuzey Amerika’da Televizyon Yayıncılık Sistemi ve Düzenlenmesi
12Fransa’da Televizyon Yayıncılık Sistemi ve Düzenlenmesi
13Türkiye’de Yayıncılık Sistemi ve Düzenlenmesi
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

Hülya Yengin, Ekranın Büyüsü Batıda Değişen Televizyon Yayıncılığının Boyutları ve Türkiye’de Özel Televizyonlar, Der Yayınları, İstanbul, 1994
Metin Işık, Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya, 2002
Ayşen Akkor Gül, Görsel-İşitsel Politikasıyla Avrupa Birliği: Televizyon Yayıncılığından Yöndeşen Medyaya, Beta Yayınevi, İSTANBUL, 2013
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar, Dipnot Yayınları, Ankara, 2009
Rıdvan Bülbül, İletişim ve Etik, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2001
(Ed) Halil İbrahim Gürcan, Haberciliğin Temel Kavramları, Anadolu Üniversitesi Yayını No:2695, Eskişehir, 2012
Zakir Avşar, Elif Emre Kaya, Medyanın İffeti, Dünyada Medya Meslek Örgütleri ve Yayın Kuruluşlarının Medya Etik Kodları, Altınpost Yayın Dağıtım, Ankara, 2013
A. Raşit Kaya, İktidar Yumağı Medya-Sermaye-Devlet, İmge Kitabevi, Ankara, 2009
D. Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, Ankara, 2004
Esra Elmas, Dilek Kurban, İletişimsel Demokrasi – Demokratik İletişim Türkiye’de Medya: Mevzuat, Politikalar, Aktörler, TESEV Yayınları, İstanbul, 2011
Dilek Kurban – Ceren Sözeri, İktidarın Çarkında Medya: Türkiye’de Medya Bağımsızlığı ve Özgürlüğü Önündeki Siyasi, Yasal ve Ekonomik Engeller, TESEV Yayınları, İstanbul, 2012
BBC Yayın İlkeleri Kılavuzu, 2005
Ayşen Akkor Gül, "Fransız Kamu Hizmeti Televizyon Yayınlarının Dünü Ve Bugünü", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, no.20, pp.56-74, 2000