Ders Planı / TELEVİZYON PROGRAMLARI ANALİZİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. AYTEN ÖVÜR
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TÜLAY ACAR ERGİN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Medyanın inşa ettiği dış dünya tanımlaması ve medya‐ okur/izleyici ilişkisinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ders sırasında, dünya medyası ve Türk medyasında yaşanan sosyal ekonomik ve kültürel oluşumların karşılaştırılması ve medya alanında gerçekleşen işlevlerin bu bağlamda değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Dünyada ve Türkiye’de televizyonun geçirdiği yapısal dönüşüm
2Dünyada ve Türkiye’de televizyon içeriğinin dönüşümü
3TV haberinde nesnelliğin yükselişi ve düşüşü
4Medya karşısında okur/izleyicinin konumlandırılması: rating, sharing, tiraj ölçümü.
5Okur ve izleyici algılama araştırmaları
6Medya içeriği ve ve gerçek dünya
7Televizyon söyleminde kültürel politikalar
8ARA SINAV Medya içeriğinde kültürel ve sosyolojik okuma
9Yazılı, görsel ve sesli basının “yeni medya” ortamında iç içe geçmesi
10Chomsky ve Propaganda Modeli
11Medya(kaynak) ve alıcı etkileşimi ve bunun geri dönüşümünün analizi
12Yeni medya organlarında medya içeriğinin birleşmesi
13Televizyon metinlerinde globalleşme
14Dünyadan ve Türkiye’den içerik analizi yöntemiyle uygulamalı TV haber çözümlemeleri

Kaynaklar

1-İnal, Ayşe. Haberi Okumak. İstanbul:Temuçin Yayınları, 1996.
Rigel, Nurdoğan. Rüya Körleşmesi. İstanbul: Der Yayınevi, 2000.
Geuss, Raymond. Eleştirel teori: Habermas ve Frankurt Okulu (Çev: Ferda Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2002.