Ders Planı / MEDYA OKURYAZARLIĞI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Medya okuryazarlığı hareketinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, medya okuryazarlığı dersinin içerik ve hedeflerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim ve kitle iletişiminin işlevlerinin tartışılması, kitle ve hedef kitle kavramlarının özellikleri
2Okuryazarlık kavramı kapsamında medya okuryazarlığının tanımı, dünyada medya okuryazarlığı hareketine yönelik ilk girişimler
3Medya okuryazarlığının amaç ve hedefleri
4Televizyonun çocuk üzerindeki etkileri, zararlı etkilerden korunma yolları
5Televizyon bağımlılığı ve bağımlılık konusunda alınan önlemler, RTÜK, STK'ların çalışmaları
6Yeni medya geleneksel medya ayrımı, sayısal okuryazarlık
7İnternet bağımlılığı, yeni medyanın gençler üzerindeki olumsuz etkileri internet ve sosyal medyanın yararları
8Dünyada medya okuryazarlığı dersi, örnek uygulamaların incelenmesi
9Türkiye'de medya okuryazarlığı, MEB-RTÜK tarafından hazırlanan ders programı, örnek uygulamaların tartışılması
10Medya okuryazarlığı dersi sınıf içi etkinlik ve uygulamaların tartışılması, özgün ders içeriklerinin hazırlanması konusunda öneriler (gazete dergi örneğinde)
11Medya okuryazarlığı dersi uygulama örnekleri ve çözümlemeler (reklam bağlamında, kadının ve çocuğun temsili, bilinçli tüketim, obezite konularının tartışılması)
12Medya okuryazarlığı hareketinin Türkiye'deki sonuçlarının değerlendirilmesi
13Medya okuryazarlığında "7 Büyük Tartışma" (Renée Hobbs)
14Günümüzde medyanın örgütsel ve ekonomik yapısı bağlamında medya okuryazarlığı hareketine ilişkin gelecek betimlemesi, senaryolar, yaratacı uygulama örneklerinin tartışılması

Kaynaklar

Türkoğlu, Nurçay,Şimşek, Cinman Melda (ed.). Medya Okuryazarlığı.İstanbul: Kalemus, 2007.
Binark, Mutlu, Gelcel Bek, Mine. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedeon, 2007.