Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMRAH BOYLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı hâlde düzeyine uygun okuma, yazma, konuşma, dinleme ve görsel okuryazarlık becerileri kazanamamış ilkokul öğrencilerinin dil becerilerini geliştirmek için öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımların, yöntemlerin, tekniklerin ve uygulamaların kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları üzerinde durulur. Ana dili farklı olan çocuklara nasıl okuma yazma öğretimi yapılacağıyla ilgili teknik, yöntem ve etkinlikler üzerinde durulur. Farklı sosyo-ekonomik kesimlerden farklı düzeyde ön bilgilerle okula gelmiş ve bundan dolayı dil becerilerini kazanma ve kullanmada sorun yaşayan öğrencilerle, okul ve ev ortamında değişik nedenlerden dolayı (öğretmen değişikliği, uyum sağlayamama, ev şartlarının yetersizliği, aile içi şiddet ve geçimsizlik vb.) dil becerilerini yeterli düzeyde kazanıp kullanamayan öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı hususları üzerinde durulur. Göç yoluyla gelen çocuklara Türkçenin yabancı dil/ikinci dil olarak öğretimi ve öğretim sürecinde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve uygulamalar üzerinde durulur.

Haftalık Ders Konuları

1Kapsayıcı dil öğretimi temel kavramları
2Kapsayıcı dil öğretimi temel kavramları
3Dil becerilerinin gelişmeme nedenleri ve çözüm yolları
4Dil becerilerinin gelişmeme nedenleri ve çözüm yolları
5Dil becerilerinin gelişmeme nedenleri ve çözüm yolları
6Kapsayıcı dil öğretimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler
7Kapsayıcı dil öğretimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler
8Kapsayıcı dil öğretimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler
9Ara sınav
10Kapsayıcı dil öğretim yöntem ve tekniklerine göre etkinlikler tasarlama ve uygulama
11Kapsayıcı dil öğretim yöntem ve tekniklerine göre etkinlikler tasarlama ve uygulama
12Kapsayıcı dil öğretim yöntem ve tekniklerine göre etkinlikler tasarlama ve uygulama
13Kapsayıcı dil öğretim yöntem ve tekniklerine göre etkinlikler tasarlama ve uygulama
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

1-Taneri, P. O. (2019). Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.