Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen Adaylarının, bir ders kitabında olması gereken temel özellikleri bilmesi hedeflenmektedir. Öğretim programına uyumlu, bilimsel ve etik bir dille yazılmış ideal bir ders kitabının nasıl seçileceğini bilen öğretmenler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Ders kitapları ve öğretim programları ile ilgili temel kavramlar, ilkokul programlarının temel özellikleri (misyon, vizyon ve öğrenim kazanımları), Modern bilim felsefesi ışığında bilimsellik kriterleri, çeşitli felsefi bakış açılarında ders kitaplarının incelenmesi ve dönem sonunda bir ders kitabının belirlenen bir analiz şablonu ile incelenerek raporlandırılması

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim ve ders kitapları
2Ders kitaplarının tarihçesi
3Ders kitabının öğretimdeki yeri
4Ders kitaplarına yardımcı materyaller
5Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu
6Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu
7Ders kitaplarında dil ve anlatım
8Ders kitaplarında dil ve anlatım
9Ara Sınav
10Ders kitaplarında bilimsel içerik
11Ders kitaplarında bilimsel içerik
12Ders kitaplarında tasarım ve dış yapı özellikleri
13Ders kitaplarında görsel düzen
14Belirlenen bir ders kitabının analizi ve öğrenci sunumları

Kaynaklar

1-Özcan Demirel ve Kasım Kıroğlu. (2021). Ders Kitabı İncelemesi (5. Baskı). Pegem Akademi.

2-MEB. (2019). İlkokul Fen Dersi ( 3., 4. ve 5. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.MEB. (2019). İlkokul Türkçe Dersi (1.,2., 3. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.


3- Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği