1 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. |
2 | Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. |
3 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. |
4 | Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. |
5 | Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. |
6 | Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
7 | a)Ninniler b)Maniler c)Parmak Oyunları d)Tekerlemeler, e)Bilmeceler |
8 | Masal ve parodiler Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
9 | Ara Sınav |
10 | Fabl Şiir Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
11 | Efsane ve Destan Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
12 | Hikaye ve Roman Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
13 | Gezi yazıları, Doğa ve Fen olaylarını anlatan kitaplar; Biyografi Otobiyografi Çizgi Hikaye ve Çizgi roman Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
14 | Anı , Günlük , Mizahi fıkralar Dramatizasyon Çocuk tiyatrosu, çocuk piyesleri Çocuk Gazeteleri ve Çocuk Dergileri |