Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYLİN BÜYÜKBAYRAM DİNÇER
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Çocuklarla müzikli etkinlik yapılabilmesi amacıyla, gelişim süreçlerine uygun olan seviyedeki müzik ve enstrüman bilgisinin çocuklara öğretebilir seviyeye gelinmesi. Düzenlenecek çocuk etkinliklerinin öğretmenleri tarafından tasarlanabilir ve çocuklara aktarılan bilginin, çocuklar tarafından, öğretmenleri ile uyumlu şekilde yürütülebilir düzeyde olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Temel müzik bilgisi: nota, ritim, melodi, vuruş, bemol, diyez, naturel, sus vs. gibi kavramların öğretilmesi. Çocuk şarkılarını metalofon ve ukulele ile çalabilmek ve çocuklara çalmayı öğretebilecek teknik düzeye gelinmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi. Çocuklu müzik etkinliklerine yönelik oluşturulan repertuvarın çalınıp söylenebilir hale gelmesi için repertuvar çalışmalarının yapılması.

Haftalık Ders Konuları

1Çocuklar için müziğin önemi ve gelişimlerinde müziğin etkisi. Temel müzik kavramlarının tanımlanması (nota, ezgi, melodi, ritim kavramları ve ilişkileri).
2Müzik aletlerinin yaratıcılığın gelişimindeki öneminin anlatılması.
3Temel müzik bilgileri (portede notaların yerleri, vuruş kavramı, nota tartımlarının incelenmesi ve ayırt edilebilmesi, ölçü kavramı)
4Ölçülerin tartımlarının hesaplanması (notaların vuruş değerlerine göre ayrımı. ölçü içine doğru vuruşta nota yerleştirebilme)
5Orff aletlerinden metalofon ve ukulele notalarının öğretilmesi, çalma tekniğinin anlatılması. üzerinde nota ve ritim bilgisi, sus, bemol ve diyez kavramlarının tanımlanması.
6Nota ve ritim bilgisinin metalofon ve ukulele üzerinde uygulanması ve kısa egzersizler üzerinde çalışılması.
7Çocuk şarkılarının nota bilgisi açısından çözümlenmesi ve metalofon ve ukulele ile çalınıp söylenmesi.
8Farklı çocuk şarkılarının repertuvar oluşturmak için çalınması ve söylenmesi. Çalma tekniği açısından daha ileri düzeydeki çocuk şarkılarının nota bilgisi açısından çözümlenmesi ve metalofon ve ukulele ile çalınıp söylenmesi.
9ARA SINAV
1010. Müzikli çocuk etkinliği planlanması
1111. Çocuk şarkısı yazıp besteleyebilmek için çocukların yaşına uygun konu seçimi yapılması ve çocuğun gelişim sürecinin yaşlara ayrılarak incelenmesi, müziksel anlamda değerlendirilmesi ve etkinliğe uyarlanması
1212. Gruplar halinde çocuk şarkısı yazılması, ukulele eşliğinde çalınıp söylenmesi, yazılan şarkıların çocuklar açısından uygunluğunun sınıf içinde tartılması ve değerlendirilmesi, etkinlik planlanması
1313. Müzikli çocuk etkinliği oluşturma, ukulele ile çocuk şarkısı repertuvar parçalarının çalınıp söylenmesi
14FİNAL DEĞERLENDİRMESİ

Kaynaklar

Çetin, G. (2006). Etkinliklerle Müzik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Bal, S., Artan, İ. (1995). 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yavuzoğlu, N. (1996). Temel Müzik Eğitimi. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Saraç, A. G. (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri-I. Nobel Akademik Yayıncılık.
Alpagut, U., Yöndem, S. (2019). Müzik Öğretimi. Nobel Yayıncılık.
Güdek, B. (2020). Müzik Öğretimi. Nobel Yayıncılık.
Özgül, İ. (2021). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Pegem Akademi.
Açılmış, H., Kayıran, B. K.(2021). Müzik Öğretimi. Pegem Akademi.
Aksu, C. (2018). Cumhuriyet Dönemi Örgün Temek Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık.
Türkmen, E. F.(2021). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Pegem Akademi.
Saraç, A. G. (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri-II. Nobel Akademik Yayıncılık.