Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ÖZALP
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitime formal program ve örtük program arasındaki farklılıkları anlamak, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük program kapsamında yer alan program dışı etkinlikleri açıklayarak nasıl düzenlenmeleri ve yönetilmeleri gerektiğini kavramaktır.
Dersin İçeriği Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/örtük program kavramları
2Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/örtük program kavramları
3Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4Örtük programın kapsamı
5Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
6Bir ritüel yeri olarak okul
7Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
8Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi
9Arasınav
10Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetimi
11Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi
12Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
13Eğitimde program dışı iyi uygulama örnekleri
14Eğitimde program dışı iyi uygulama örnekleri

Kaynaklar

1-Küçükoğlu, A. (2020). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. Pegem Akademi Yayıncılık.
2- Makaleler ve sunumlar