Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretiminin amaç ve ilkelerini, ilkokul matematik programının yapısını, matematik eğitiminde önemli becerileri anlamasını sağlamaktır. Adayların doğal sayıların ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler konusunda bilgi/ beceri sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin tanıtımı-Ders izlencesi üzerindeki bilgilerin paylaşılması
2Öğrenme ve Öğretme Kuramları: Piaget’nin bilişsel gelişim kuramı, Glaser'in temel öğrenme modeli & Bruner’in buluş yoluyla öğrenme modeli
3Öğrenme ve Öğretme Kuramları: Ausubel’in sunuş yoluyla öğretim Modeli, Bloom’un okulda öğrenme modeli, Gagne’nin bilgi işlem modeli
4Matematik ve Öğretimi-Matematiğin Yapısı
5Matematik ve Öğretimi-Nasıl Bir Matematik Öğretimi?
6İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının yapısı ve uygulama esasları
7İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Ölçme Öğrenme Alanı bağlamında incelenmesi
8Doğal sayılar ve öğretimi
9Vize Haftasi
10Doğal sayılar ve öğretimi
11Doğal sayılarla toplama işlemi ve öğretimi
12Doğal sayılarla çıkarma işlemi ve öğretimi
13Doğal sayılarla çarpma işlemi ve öğretimi
14Doğal sayılarla bölme işlemi ve öğretimi

Kaynaklar

1-Baykul, Y. (2016). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2-Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.