Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarına etkili bir matematik eğitimi-öğretimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, ilkokul matematik dersi öğretim programındaki öğrenme alanlarında yer alan konuların öğretimine yönelik bilgi ve becerileri kazandırma dersin alt amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin tanıtımı-Ders izlencesi üzerindeki bilgilerin paylaşılması
2Kesir kavramlarını geliştirme
3Kesir kavramlarını geliştirme
4Kesir hesaplamaları için stratejiler geliştirme
5Kesir hesaplamaları için stratejiler geliştirme
6Ölçme Ögretimi
7Ölçme Ögretimi
8Ölçme Ögretimi
9Vize Haftasi
10Geometri Öğretimi
11Geometri Öğretimi
12Geometri Öğretimi
13Veri Öğretimi
14Veri Öğretimi

Kaynaklar

1-Baykul, Y. (2016). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2-Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.