Ders Planı / SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinde maliyetlerin giderek artığı günümüz koşullarında, kıt kaynakların en yüksek artı değeri yaratacak şekilde sunulabilmesi, üst yönetimin desteğiyle kalite yönetimi anlayışının kurumun bütününde uygulanmasına bağlıdır. Bu dersin amacı, sağlık kurumlarında kalite kavramını, kalite güvence sistemlerini, ulusal ve uluslararası sağlıkta akreditasyon standartlarını, kalite iyileştirme araçlarını ve kalite çalışmalarındaki etkin liderlik anlayışını öğrencilere aktarmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Tarihsel Gelişimi, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi, Sağlıkta Kalite Yönetim Sistemleri, Kalite Ödülleri, Sağlık Bakanlığı Kalite Çalışmaları, Sağlık Hizmetlerinde Dış Değerlendirme ve Akreditasyon, Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamaları, Tıbbi Hatalar, Tıbbi Hataların Hukuki Boyutu, Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri, Kalite İyileştirme Araçları, Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Maliyet ve Teknoloji İlişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de Klinik Kalite Uygulamaları.

Haftalık Ders Konuları

1Kavramsal Temel: Toplam Kalite Yönetimi ve Kalitenin Tarihsel Gelişimi
2Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Tarihsel Gelişimi. Sağlık Hizmetlerinde Yapı, Süreç, Sonuç Ölçütleri
3Sağlıkta Kalite Güvence Sistemleri
4Kalite Ödülleri
5Sağlık Bakanlığı Kalite Çalışmaları
6Sağlık Hizmetlerinde Dış Değerlendirme ve Akreditasyon
7Hasta Güvenliği, Hasta Güvenliği Hedefleri, Tıbbi Hata Türleri, Tıbbi Hataların Hukuki Boyutu, Tıbbi Hataları Önlemede Yönetimin Sorumluluğu
8Ara Sınav
9Sağlık Kurumlarında Çalışan Güvenliği
10Sağlık Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri
11Kalite İyileştirme Araçları – I
12Kalite İyileştirme Araçları – II
13Sağlık Hizmetlerinde Kalite-Maliyet ve Teknoloji İlişkisi
14Dünyada ve Türkiye'de Klinik Kalite Uygulamaları

Kaynaklar

1. Sağlıkta Kalite Yönetimi ve Akreditasyon, Editörler: Doç.Dr.Umut Beylik, Dr.Öğr. Üyesi Keziban Avcı. Gazi Kitabevi, Ankara, 2019.
2. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemleri ve Sağlıkta Mükemmelikte Süreklilik, Beta Yayınları, İstanbul, 2014.
3. Sağlıkta Kalite İyileştirme Yöntemleri, Mustafa Said Yıldız, Detay Yayıncılık, 2019.
4. Sağlıkta Kalite Yönetimi-Güncel Konular ve Stratejik Yaklaşımlar, Editör: Dr.Öğretim Üyesi Keziban Avcı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2019.
5. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları.Nilgün Sarp. Siyasal Kitabevi, 2014.
6. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (Hastane, diyaliz, evde, ADSH, 112), Versiyon 6, 2020.
7. Joint Commission International Akreditasyon Standartları, Versiyon 6, 2017.
8. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Akreditasyon Standartları (SAS), 2017.