Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencileri, marka, markanın unsurları ve bağıntılı kavramlar hakkında bilgilendirmek, markalaşmanın önemi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından teori ve uygulama konularını anlama, araştırma ve özümsemeye teşvik etmek dersin amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Markanın kavramsal açılımı, markanın tarihçesi, markalaşmanın temelleri, marka stratejileri ve marka performans kriterlerini örneklerle açıklamak.

Haftalık Ders Konuları

1Marka Kavramına Giriş
2Markanın tarihsel Gelişim Süreci
3Marka ile ilgili Kavramlar, Markanın fonksiyonları
4Markalaşmanın Ön Koşulları
5Marka Performans Kriterleri
6Marka Konumlandırma kavramı ve Önemi
7Marka Konumlandırma Stratejileri
8Markalaşma Stratejileri
9Marka İsmi Koyarken dikkat Edilecek Konular
10Marka İsmi Koyma Stratejileri
11Pazarın Bölümlendirilmesi ve Markalaşmadaki Önemi
12Marka Tutumu, Marka Farkındalığı, Marka Bilinirliği, Marka Derinliği, Markanın Yerelleştirilmesi
13Marka Genişletme, Marka Küçültme, Marka Zenginleştirme, Marka Derinliği,Marka Dayanıklılığı
14Derslerin genel tekrarı ve sınava hazırlık, ödevlerin teslim alınması..

Kaynaklar

Stratejik Marka Yönetimi, A. Hamdi İslamoğlu ve Duygu Fırat, Beta Yayınevi, 2011
The Brand Age, Marketing Türkiye ve MediaCat dergileri