Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı hizmet pazarlamasının gelişimi çerçevesinde temel kavram ve tanımlar ile temel hizmet pazarlaması stratejilerinin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında, geleneksel ürün pazarlaması anlayışında ele alınan 4P’den 7P’ye genişletilerek, bireysel ve grup çalışmalarıyla da hizmet pazarlamasının anlaşılması sağlanacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Hizmet Kavramı
2Hizmet İşletmeleri Ve Pazarlama Karması Bileşenleri
3Müşteri Ve Fiziksel Kanıtlar
4Hizmet Pazarlamasında Personel Yönetimi
5Hizmet İşletmelerinde Kapasite Ve Talep Yönetimi
6Hizmet Pazarlamasında Tutundurma
7Hizmet Pazarlamasında Kalite Yönetimi
8Hizmet Pazarlamasında Tüketici Davranışı
9Vize Sınavı
10Hizmet Pazarlamasında Fiyat
11Hizmet Süreci Tasarımı Ve Yönetimi
12Hizmet Pazarlamasında İlişki Yönetimi Ve Sadakat Oluşturma
13Hizmet Pazarlamasında Şikayet Yönetimi
14Final Sınavı

Kaynaklar

1. Hizmet Pazarlaması - Sevgi Ayşe Öztürk / Ekin Basım Yayın

2. Services Marketing (7th Edition) Lovelock- Wirtz / Prentice Hall.