Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı Türkiye'nin devlet yönetiminin ve demokratik koşullarının içinde bulunduğu koşullar hakkında katılımcılara temel bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini aşağıdaki iki ana sorunsal oluşturmaktadır:  "Türk halkının ortaya çıkan yeni gereksinimleri karşısında Türkiye'nin Devlet yapısı nasıl daha verimli ve işlevsel kılınabilir?"  “Günümüzüm değişen koşulları çerçevesinde Türkiye'nin demokratik yapılanması nasıl daha duyarlı bir konuma getirilebilir?"

Haftalık Ders Konuları

1DEVLET YÖNETİŞİMİN DEĞİŞEN DOĞASI
2OSMANLI'DAN GÜNÜMÜZE DEVLET REFORMU İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALARIN TARİHÇESİ VE ÖZETİ
3TÜRKİYE'DE DEMOKRATİK REJİMİN VE DEVLET MEKANİZMASININ İŞLEYİŞİNDE ORTAYA ÇIKAN DARBOĞAZLARIN TEMEL NEDENLERİ, ÇAĞDAŞ DEVLET NORMLARI VE DEVLET REFORUMUN TEMEL İLKELERİ
4BAŞKANLIK SİSTEMİ: PARLAMENTER, BAŞKANLIK VE YARI BAŞKANLIK REJİMLERİ İLE İLGİLİ TARTIŞMALAR
5YASAMA: ULUSAL EGEMENLİĞİN ODAK NOKTASI YA DA TÜRKİYE'DE SİYASETİN MEKKE'Sİ
6YÜRÜTME VE YÖNETİM
7MERKEZDEN YÖNETİM: MERKEZİ HÜKÜMETİN MERKEZ VE TAŞRA ÖRGÜTÜNÜN İÇİNDE BULUNDUĞU KOŞULLAR
8YERİNDEN YÖNETİM VE SORUNLARI
9YERİNDEN YÖNETİM VE SORUNLARI
10GÜNEYDOĞU, TERÖR VE İÇ GÜVENLİK
11YARGI
12İNSAN HAKLARI, DEMOKRATİKLEŞME, ASKER-SİVİL İLİŞKİLERİ VE ASKERİ MÜDAHALELER
13TÜRKİYE'DE SİYASET, SİYASETÇİ VE SİYASAL PARTİLER - SEÇİM SİSTEMİ
14EKONOMİK KOŞULLAR VE ULUSAL EKONOMİNİN YÖNETİMİ

Kaynaklar

1-Türkiye'de Devletin ve Demokrasinin Yeniden Yapılanması. Firuz Demir Yaşamış. 2004.