Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini, pazarlanma bilgi sistemi ve pazarlama örgütlenmesinin nasıl düzenleneceğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders Pazarlama Kavramı, İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri, Pazarlamada Çevre Faktörleri, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı, Örgütsel Pazarlar, Uluslararası Pazarlar, Pazarlama Planlaması, Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma, Ürünler: Mal ve Hizmetler, Fiyat, Yer ve Dağıtım Kanalları, Perakendecilik, Pazarlama İletişimleri, Pazarlama Örgütlemesi konularını içermektedir. |