Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Verilmek istenen mesajın tanımlanan hedef kitleye en etkin şekilde iletilmesi için uygulanan çalışmaların her aşamasını teorik ve pratik olarak aktarmaktır.
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında medyanın önemi ve konumu, medya planlaması kavramı, medya planlamasında satın alma, medya izleyicisi üzerinde araştırma, bilgi kaynakları ve üretimde değerlendirme yöntemleri incelenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Kavramsal Boyutuyla Reklam, Medya ve Hedef Kitle; Medya Planlama Kavramı, Medya Planlamasının Amacı ve İşlevleri
3Reklam-Medya-Tüketici İlişkisi; Medya Planlama Endüstrisi, Medya Planlamada Yaşanan Problemler
4Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Terimler ve Temel Ölçüm Teknikleri
5Reklam Araçları Açısından Medya Planlamasına Bakış ve Reklam Araçlarının Karşılaştırılması; Proje Atölye Çalışması – I
6Medya Planlama Sürecine Genel Bakış, Medya Hedeflerinin Oluşturulması ve Geliştirilmesi
7Medya Stratejileri; Proje Atölye Çalışması – II
8Ara sınav
9Medya Programının Oluşturulması Mecra Bazında Planlamalar; Medya Satın Alma
10Örnek Medya Planı Uygulaması; Proje Atölye Çalışması - III
11Proje Atölye Çalışması – IV
12Sunumlar
13Sunumlar
14Sunumlar

Kaynaklar

1-Erol, N. Babür (2010). Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: Beta Yayınları.
2-Özkundakçı, Mehmet (2009). Medya Planlama, İstanbul: Hayat Yayınları.
3-Sissorz, Jack Z.(2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, İstanbul: MediaCat Yayınları.