Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Marka kavramının doğru şekilde kavranmasının sağlanarak marka yönetimi hakkında uygulamaya geçirebileceği bilgileri sunmak.
Dersin İçeriği Marka kavramı, marka geliştirme stratejileri, marka değeri, marka imajı ve kimliği, marka tescili, marka çağrışımları, marka yayma stratejileri, ortak markalama, marka kültürü konularının küresel pazar ve Türkiye pazarında gerçekleştirilen stratejik uygulamalar kapsamında incelenmesini kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Marka Kavramına Giriş
2Kavramsal boyutuyla marka ve marka yönetimi
3Pazar bölümleme ve marka konumlandırma stratejileri
4Marka Kimliği, Marka Sembolleri, Marka İmajı
5Marka farkındalığı, marka kişiliği ve arketipler, marka çağrışımları
6Markalama Stratejileri
7Marka değeri, marka bağlılığı ve kalite
8Bütünleşik Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Satış Geliştirme, Satın Alma Noktası İletişimi, Doğrudan Pazarlama, Kişisel Satış, Pazarlama Halkla İlişkiler, Reklam, Sponsorluk, Ürün Yerleştirme uygulamalarına bakış
9Arasınav
10Marka İletişiminde Araştırma
11Küresel ve Yerel Pazarlarda Marka İletişimi
12Vaka İncelemeleri
13Proje Sunumları
14Genel Değerlendirme ve Tartışma

Kaynaklar

Aaker, D. A. (2012). Building Strong Brands. Simon and Schuster.

Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Pearson.

Kapferer, J. N. (2012). The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking. Kogan Page.

Chernatony, L., McDonald, M. (2013). Creating Powerful Brands. Routledge.

Moorman, C., van Heerde, H. J. (2018). The Routledge Companion to Contemporary Brand Management. Routledge.

Aktuğlu, Işıl K. ‘Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeleri’, İletişim Yayınları, 2011.


Kotler, Philip, and G. Armstrong. Marketing management, analysis, planning, implementation, and control, Philip Kotler. London: Prentice-Hall International, 1994.