Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Kurumsal iletişim faaliyetleri arasında son yıllarda önemi artan sponsorluk çalışmalarının önemi, kurumlara katkıları, dünyadan ve Türkiye'den örneklerle yapılma şekilleri, sponsorluk teklif dosyaları oluşturabilme ve değerlendirebilmeyi öğretmek bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği Temel sponsorluk kavramları, modern sponsorluk yaklaşımları, sponsorluğun işlevi, sponsorluk sürecinin incelenmesi, sponsorluk yönetimi, sponsorluğun fiyatlandırılması, sponsorluk etkinliğinin ölçümü ve sponsorluk anlaşmaları bu dersin konusunun oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Sponsorluk kavramı
2Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar
3Sponsorluğun gelişimi
4Sponsorluğun reklam, halkla ilişkiler amaçları ve bu alanlar dahilinde kullanımı
5Sponsorluğun pazarlama faaliyetleri dahilinde yeri, ve kullanım şekli
6Sponsorluk kategorilerinin sınıflandırılması
7Sponsorluk alanları ve bu alanlardaki örnekleri
8Ara Sınav Haftası
9Spor sponsorluğu
10Kültür sanat sponsorluğu
11Sosyal sponsorluk ve sosyal sorumluluk projeleri
12Sponsorluk Planlaması ve stratejisi geliştirme
13Sponsorluk teklifi ve anlaşmasının hazırlanması
14Örnek sponsorluk çalışmaları ve değerlendirmeleri

Kaynaklar

1-Sponsorluğun Temelleri - Aydemir Okay
Örnek olaylar
Kurumların sponsorluk faaliyetlerini anlatan haberler, raporlar, teklif örnekleri