Ders Planı / REKLAMCILIĞA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın temel kavramlarını ve ilkelerini aktarabilmektir. Bu kapsamda reklam mekanizması ve reklam süreci anlatılmakta, ulusal ve uluslararası arenadan reklamlar örnek olarak gösterilmektedir.
Dersin İçeriği Reklam kavramının tanımı ve tarihsel gelişimi, reklamcılığın amaçları ve fonksiyonları, reklamların türleri ve sınıflandırılması, reklamcılıkta sosyal ve ekonomik görünüş, ürün konumlandırmasında reklamın yeri ve işlevi, mecra-reklam ilişkisi, reklamcılıkta yeni yaklaşımlar incelenmektedir. Reklam ajanslarında örgütsel yapı, reklam kampanyası oluşum süreci, yaratıcılık güdülemeleri, etkinlik ölçümlemesi bu derste işlenen konular arasında yer almaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, Reklam Dünyasını Tanıma
2Reklamcılığa Kavramsal Bir Bakış, Reklamcılığın Gelişmesindeki Etkenler, Reklamın Ekonomik ve Toplumsal Etkileri
3Reklamın Amaçları ve Fonksiyonları, Reklamı Bileşenlerine Ayırmak
4Reklamın Türleri ve Sınıflandırılması, Reklamda Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
5Mecralar Açısından Reklama Bakış ve Reklam Ortamları
6Reklam ve Tüketici Davranışı
7Reklam Kampanyası Süreci ve Yaratıcı Stratejiler, Kampanya Türleri ve Modelleri
8Bir Brief Örneği Üzerinde Çalışma ve Bir Kampanya Örneği; Reklam İncelemeleri
9Arasınav
10Reklamda İkna ve Çekicilikler
11Reklamda Argüman Kullanımı
12Reklamda Metafor Kullanımı, Örnek Yaratıcı Reklam (Metafor) Pratikleri - Workshop
13Yaratıcı Fikir/Strateji ve Yaratıcı Reklam Kalıpları
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Özkundakçı, Mehmet (2008). Reklamcılığa Giriş, Hayat Yayınları
Elden, Müge (2009). Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
Aksoy, Atilla (2005). Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Elden, Müge (2015). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayıncılık.