Ders Planı / YENİ MEDYA ORTAMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Küreselleşmenin önemli bir parçası olan teknolojinin getirdiği sonuçlardan yeni medya teknolojilerinin halkla ilişkiler ve reklam alanındaki işleyişini kavramak ve yeni medya ortamındaki halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarını incelemektir.
Dersin İçeriği Ders kapsamında yeni medya kavramı, yeni medyanın özellikleri, halkla ilişkiler ve reklam alanı ile yeni medya arasındaki ilişki, halkla ilişkiler sürecinin yeni medya ortamında işleyişi ve yeni medyanın iletişim alanına getirdiği güncel kavramlar irdelenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Yeni Medya Kavramı
3Yeni Medya Bağlamında Sosyal Medya
4Yeni Medya Tabanlı İnternet İletişimi
5Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya
6Yeni Medyanın Halkla İlişkiler ve Reklam Açısından Önemi ve Kullanımı
7Marka İletişimi Bağlamında Sanal Topluluklar
8İnternet Reklamcılığı
9İnternette Reklam ve Halkla İlişkiler Uygulama Şekilleri
10İnteraktif Ortamda Reklam Hazırlığı, Görsel ve Metin Hazırlaması
11Reklam Öncesi ve Sonrası Etki Ölçümleri
12Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi
13Örnek Olaylar
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

1-İdil Sayımer - Sanal Ortamda Halkla İlişkiler