Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin daha makro düşünebilmeleri amacıyla küresel kapsamda gerçekleştirilen halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının incelenmesi ve tartışılması.
Dersin İçeriği Uluslararası halkla ilişkiler ve reklam stratejileri, kuramları, uygulamaları ve örnekleri incelenir.

Haftalık Ders Konuları

1Küreselleşme nedir? Küreselleşme görüşleri
2Küreselleşmenin boyutları ve yansımaları
3Kültürlerarasılık, çokkültürlülük
4Uluslararası pazarlama ve ilkeleri Uluslararası pazarlama çevresi ve süreçleri
5Uluslararası stratejik pazarlama, uluslararasılaşma
6Uluslararası stratejik pazarlama, uluslararasılaşma uluslararası markalaşma süreci
7Küreselleşmenin marka stratejilerine yansıması
8Uluslararası halkla ilişkiler uygulamaları ve örnekleri
9Küresel reklam uygulamaları ve örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
10Küresel reklam uygulamaları ve örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
11Yerel ve küresel reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi
12Öğrencilerin ödev sunumları
13Öğrencilerin ödev sunumları
14Öğrencilerin ödev sunumları

Kaynaklar

1-Uluslararası Halkla İlişkiler- Sema Yıldırım Becerikli
2. Kamu Diplomasisi - Abdullah Özkan ve Tuğçe Ersoy Öztürk
3. Küresel Marka Reklamları - Sedat Şimşek
4- Reklamda Kültürlerarasılık : Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler - G. Rengin Küçükerdoğan
5- Küresel Dönüşümler - David Held ve Anthony McGrew